Pecha Kucha ‘Digitale leermiddelen in 2020’ (#yam #hanicto #HanWvT)

Vandaag mocht ik tijdens de eerste van een reeks ‘toekomstlunches’ op de HAN een ‘pecha kucha’ geven. Een pecha kucha is een presentatievorm waarbij je 20 dia’s laat zien die elk 20 seconden in beeld staan en steeds automatisch naar de volgende dia gaan. Je hebt dus geen tijd om heel diep op bepaalde zaken in te gaan, en je moet het verhaal redelijk in je hoofd hebben zitten. In de pecha kucha ging ik in op hoe ik denk dat leermiddelen er in 2020 uitzien, een onderwerp waar ik mij in het iXperium ook mee bezighoudt.

Voor mij de eerste keer dat ik een pecha kucha deed, en de deel de mening van Fontys- collega Pierre Gorissen dat het vooraf spannend is, maar later best meevalt. Al zal ik dit wel een paar keer gedaan moeten hebben om er echt goed in te worden; met name in het begin had ik volgens mij wel de neiging om iets te snel te praten.

Voor een uitgebreid verslag van alle presentaties tijdens de toekomstlunch verwijs ik je graag naar de uitstekende blogpost van collega Esther van Popta. Hieronder vind je de 20 slides van de presentatie op SlideShare.