De Educause 2012 companion app is er (toch niet?) (#edu12 #surfedu)

Ik wilde op het #OWD12 blog al bijna pochen met het feit dat Dé Onderwijsdagen wel een eigen app hebben, terwijl de grote, internationale Educause conferentie (van 6 t/m 9 november 2012 in Denver, VS) het zonder moet doen. Ik was dan ook prettig verrast dat ik gisteren een seintje kreeg dat er wél een Educause app klaarstond in de App Store op m’n iPhone. Een Android variant heb ik echter nog niet kunnen vinden in Google Play, maar wellicht is die ook nog onderweg.

De Educause app is vrij basic en bestaat uit drie onderdelen: een overzicht van alle sessies, een ingebouwde stream van alle Twitterberichten met de #edu12 hashtag en een kaart van de conferentieruimte (handig!). Meer is misschien ook wel niet nodig, al mis ik nog een paar zaken:

  • Je kunt helaas niet met je Educause- inloggen om bijvoorbeeld je persoonlijke programma te zien. Je kunt in het sessie- overzicht wel een ‘ster’ plaatsen bij je favoriete sessies, maar het is me nog niet gelukt om dan hieruit een persoonlijk overzicht te krijgen.
  • Ik weet het niet helemaal zeker (de beschrijving van de app in de App Store is vrij summier), maar de app werkt niet als je niet online bent. De app start wel als ik offline ben met m’n iPhone, maar blijft hangen op een zandlopertje. Dat is voor de buitenlandse bezoekers (zoals ik) natuurlijk wel een beetje jammer: die zijn dan afhankelijk van een goede wifiverbinding tijdens de conferentie. Mijn ervaring leert dat wifi tijdens conferenties vaak niet heel goed werkt.
  • De app is wat onstabiel; zo vallen de navigatieknoppen vaak weg, waardoor je de app opnieuw moet laden om weer verder te kunnen. De beschrijvingen van de sessies bevatten vaak nog rare HTML-codes.

Al met al een aardige eerste versie van deze app, maar er zit nog wat werk aan. Ik vind op dit moment de #owd12 app nog beter en completer. Daar mogen we best trots op zijn.

Update 26-10: de app lijkt weer uit de app store verwijderd te zijn; wellicht is er een nieuwe (hopelijk verbeterde) versie onderweg.

2 gedachtes over “De Educause 2012 companion app is er (toch niet?) (#edu12 #surfedu)

  1. Gaan er van het HAN uit ook collega’s naar de Educause?

Reacties zijn gesloten.