Apple Education Event: de nieuwe apps op een rijtje (#yam #hanicto)

Vandaag heeft Apple op een speciale pers presentatie enkele nieuwe apps voor het onderwijs aangekondigd, met als focus het ‘heruitgevonden tekstboek’. Volgens Apple zijn de dagen voorbij dat leerlingen zware rugzakken meetorsen met verouderde boeken. Middels een aantal apps wordt het voor onderwijsontwikkelaars makkelijk gemaakt om zelf multimediale, interactieve digitale tekstboeken te maken; natuurlijk voor de iPad die dan in de plaats komt voor de schooltas. De meeste van deze apps zijn nu al te downloaden, en die ga ik de komende weken zeker testen zodat ik hier weer verslag kan doen. Samengevat zijn de volgende apps uitgebracht:

  • iBooks 2 (iOS). Update die de nieuwe interactieve boeken mogelijk maakt. In de app zelf zie ik nog niet echt verschillen.
  • iTunesU app (iOS). Zo ver ik kan zien het iTunesU gedeelte van iTunes, maar dan in een losse app. Maakt het mogelijk om snel allerlei gratis educatieve content van hogescholen en universiteiten te vinden (nog vooral Amerikaanse).
  • iBooks Author (Mac). Gratis app om zelf interactieve tekstboeken te maken; als je deze wilt publiceren heb je wel een developer- account nodig, naar het schijnt.
Daarnaast is er een update van iTunes uit die het mogelijk maakt tekstboeken te synchroniseren met je iPad, maar die update verschijnt nog niet op m’n MacBook. Hopelijk kan ik binnenkort een mooi verslagje plaatsen van deze nieuwe apps🙂.

2 gedachtes over “Apple Education Event: de nieuwe apps op een rijtje (#yam #hanicto)

  1. Hallo Frank, je bent snel zeg. Ik heb vanmiddag ook meteen iBook Author gedownload. Is dat hetzelfde als iBook Creator? Groet,

    • Hmmm, ik denk dat ik iets te snel was. Heb het maar even aangepast🙂

Reacties zijn gesloten.