HAN4me – de nieuwe roosterapp voor HAN docenten en studenten (#yam #hanicto)

Wat is er nu makkelijker dan snel je  lesrooster kunnen bekijken op je smartphone? Als je student of docent bent bij de HAN kun je dat vanaf vandaag doen met de gratis app HAN4me. HAN4me is ontwikkeld door de HAN zelf.

Met HAN4me kun je als HAN student of docent:

  • Je eigen weekrooster bekijken
  • Roosters van andere klassen bekijken (nu alleen nog voor studenten)
  • Persoonlijke actuele roosterwijzigingen en mededelingen inzien
  • E-mail notificaties instellen bij roosterwijzigingen.

HAN4me is een zogenaamde ‘webapp’. Dit betekent dat je de app niet eerst hoeft te downloaden; je opent de app door op je smartphone simpelweg te surfen naar http://han4me.han.nl. Het voordeel van webapps ten opzichte van ‘gewone’ apps is dat ze op meerdere typen smartphones werken. Zo kun je HAN4me gebruiken als je een iPhone, een Android toestel (bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S of HTC Desire) of een recente Blackberry (zoals de Blackberry Torch) hebt. Je hoeft een webapp nooit zelf te updaten, als je de webapp opent hebt je altijd automatisch de meest recente versie.

Ik kan niet anders zeggen dat de app er gelikt uitziet op mijn iPhone, petje af voor de collega’s die de app hebben ontwikkeld! Natuurlijk zijn er nog wel wensen. Zo zou het mooi zijn als je ook kunt zoeken op datum in de app, of dat je als docent ook klassenroosters kunt bekijken. De app wordt in overleg met een gebruikersgroep wel doorontwikkeld, dus deze functionaliteiten worden in een volgende versie vast nog een keer toegevoegd. De ontwikkelaars kijken tevens naar de mogelijkheid om ook cijferinformatie toe te voegen aan de app.

Medewerkers en studenten die vragen hebben over HAN4me kunnen terecht bij de ICT helpdesk van de HAN; een handleiding komt binnenkort beschikbaar via HAN Insite.

Hieronder een paar screenshots van HAN4me!

HAN4me - rooster selecteren

HAN4me: rooster selecteren

HAN4me - instellingen

HAN4me: instellingen

HAN4me - rooster

HAN4me: rooster

HAN4me - roostermededelingen

HAN4me: mededelingen

12 gedachtes over “HAN4me – de nieuwe roosterapp voor HAN docenten en studenten (#yam #hanicto)

  1. Mooi, ik ga meteen de Engelstalige versie er bij zoeken. We hebben dit jaar bijna 2 x zoveel aziaten en die zullen vast blij zijn met dit iniatief

    • Hoi Ton, volgens mij is een Engelstalige variant nog aanstaande.

  2. Een betere versie waarbij je je rooster ook direct in je outlook agenda van je Iphone kunt zetten (en dus niet steeds de app hoeft te openen) was vorig jaar al beschikbaar. Deze is te vinden in de Appstore onder de naam HanRoosters.

    • Klopt, mooie app met meer functionaliteit dan Han4me, maar alleen niet gratis.

  3. HanRoosters is niet per se beter, iedereen heeft een mening, dat mag.
    Ik vind HanRooster niet beter aangezien zeker niet alle roosters daarin bekend zijn van de gehele HAN. Als je ze vervolgens 3x over een e-mail stuurt krijg je niets maar dan ook geen reactie terug.
    Voor mij dus de GRATIS en binnenkort nog uitgebreider dan HanRooster de betere versie HAN4me!!

  4. Ik vind deze “webapp” een rare ontwikkeling. Ik zou eerst graag zien dat er een fatsoenlijk rooster beschikbaar is via een normale browser. Dus dat zaken als notificaties via email voor iedereen beschikbaar worden gemaakt. Ook degene zonder een (ondersteunde) smartphone. Een optie om je rooster toe te kunnen voegen aan een agenda (bijvoorbeeld outlook of gmail) lijkt me een veel betere ontwikkeling aangezien je daarmee veel meer mensen bereikt.

  5. Ben zelf ook bezig met het maken van een eigen app, deze zou naast de roosters ook OV gegevens moeten gebruiken (en alle wijzigingen van beiden) om zo tot een realtime overzicht te komen inclusief push notifications voor Android telefoons (of meldingen via MSN/email/sms).

    Het zou fijn zijn als de HAN een soort van API beschikbaar zou stellen, of in ieder geval een plek waar álle informatie samen staat, verwerkt in 1 overzicht in plaats van op 10 locaties verspreid.

  6. Mooi kut als je alleen android hebt.

  7. ik heb de app op mijn iPhone geïnstalleerd en die lijkt te werken al moet ik nog wel even wachten op rooster week. Jammer genoeg laat het rooster alleen 1 week zien en ik heb deze week (35) nog geen lessen dus weet niet of de app daadwerkelijk werkt, op naar week 36.

    Nu wil ik ook mijn Han mail op mijn iPhone hebben kan alleen niet de juiste instellingen vinden. De instellingen voor Android zijn wel goed vindbaar maar voor IOS niet. Waar kan ik de instellingen vinden om mijn Hanmail in te stellen voor mijn iPhone 4?

  8. Pingback: Column: Mobile learning in het HO: geen ELO’s maar App Stores « ICT in het Onderwijs

  9. Pingback: HAN Mobile: de nieuwe mobiele website van de HAN (#yam #hanicto) « Apps in het Onderwijs

  10. Beetje jammer dat deze app op blackberry’s niet werkt

Reacties zijn gesloten.